Nesodden Velforbund

med din grasrotandel!
Grasrotandelen

tips en venn

Ledermøte for velene på Nesodden:

NYTT MØTE ER SATT OPP TIL TORSDAG DEN 26. OKTOBER, 2017.

Sett av ettermiddagen. Mere informasjon følger senere.

OM LEDERMØTENE:

Styret i Nesodden Velforbund ønsker å bidra i velenes arbeid og velenes utfordringer, og vi ønsker å være mere synlige. Velforbundet opplever at selv om velene har forskjellige utfordringer, er det mange fellestrekk. Kommunen opplever også velene som en felles enhet, og henvender seg til oss for uttalelser i en del saker.  Hvordan skal vi vite hvor aktuell saken er for velene våre?

Vi ønsker å bruke tid sammen med våre medlemmer for å finne fellestrekkene!

For et bedre og nærere samarbeid på tvers ser vi for oss at representanter fra medlems-velene våre og styret i Nesodden Velforbund (NVF) møtes et par ganger i året for å snakke sammen om hva man er fornøyd med, hva av saker som aktivt må jobbes med og hva som kan forbedres. Hovedpoenget er å utnytte og utveksle hverandres erfaringer via vårt felles samlingspunkt (NVF) til dialog, arbeid og for å styrke det positive samarbeidet oss imellom. Med et tettere samarbeid (mellom velene og Nesodden Velforbund) vil det også resultere i at vi kan stå sterkere sammen i kommunikasjonen med kommunen.

Link til referat fra leder-møte den 7. mars 2017, på Folkets Hus på Fjellstrand. (word-dokument)

Tema for møtet i mars var:

Velforbundet vil gjerne presisere at brøyting og veilys gjelder veilagene på Nesodden. Prinsipielt er det ikke vårt ansvar siden veilagene ikke er medlemmer av Velforbundet. Da vi likevel har jobbet med dette, inviterte vi velet til å ta med en representant fra veilaget.

Vårt første møte ble avholdt på Tangenten, i oktober 2016.

- Referat fra møtet den 19.10.2016

- Artikkel om ledermøtet i Fellevelets avis nr 2/16.

Møtet var meget vellykket med mye nyttig informasjon, både for velene og for oss i styret og vi takker alle velene som møtte og delte av sine erfaringer.

Styret i NESODDEN VELFORBUND

kontakt@nesoddenvelforbund.no
www.nesoddenvelforbund.no

Nesodden Velforbund, Boks 119, 1457 FAGERSTRAND, E-mail: kontakt@nesoddenvelforbund.no - Org. nr. 970 994 912